ציוד סנפלינג – כל מה שעליך לדעת!

ישנם סוגים שונים של ציוד לסנפלינג. אתה צריך לבחור אחד שמתאים לגובה ולמטרה שלך. החבל צריך להיות דינמיקה טובה ולהיות ארוך מספיק לירידה. יש גם מכשירי שבירה מסייעים שמזינים את החבל דרך מצלמה מסתובבת. משיכת החבל בזמן ההתקן מונעת ממנו להסתבך. שקית חבל נחוצה גם להגנה על קצוות פתוחים. לפני שאתה מתחיל את המשלחת, לוודא שיש לך את כל הציוד שאתה צריך.

יש סוגים שונים של שקיות חבל והם צריכים להתאים את הדרישות שלך. לשקית חבלים טובה צריכות להיות רצועות שנוחות לשימוש. זה צריך להיות גם כיסים עבור מפתחות מכונית והגנה. יש כיסים לציוד שלך הוא רעיון טוב כפי שהוא חוסך לך מנשיאת שקיות נוספות. יתרה מזו, שקיות חבל עם עניבה בלולאות או רצועות דחיסה מקלות על האריזה. אלו הדברים הבסיסיים שעליך לשקול כאשר תבחר את הציוד המתאים לסנפלינג.

ישנם כמה סוגים שונים של ציוד מפרש. חבל משמש כדי לקלוע אותך לחלק העליון של נקודה אנכית. אז תצטרך להוריד את החבל לבסיס. ברגע שתגיע לבסיס, תצטרך לחבר מתקן בטן וציוד לסנפלינג אחר. הציוד הזה שימושי להפסדים, אבל הוא יעבוד רק אם תהיה לך שליטה מלאה עליהם.

רתמה היא עוד פיסת ציוד חשובה לסנפלינג. רתמה מחברת אותך למכשיר החיכוך ומאפשרת לך לרדת בבטחה. אז, תצטרך קסדה כדי להגן על הראש שלך מחפצים נופלים. רתמה היא גם הכרחית אם אתה מתכנן להשתמש במכשירי בליי. אם תיפול, מיד תתנדנד למטה. רתמת חבל היא דרך מצוינת להישאר מוגן בזמן מפולות.

רתמת טיפוס חיונית גם לצלילה. הציוד הזה מאפשר לך לחבר חבלים לאדן. הוא גם מספק חיכוך, אשר יכול לשלוט במהירות האגן. אל תשכחי להשיג מכשיר בטן חזק, או שתוכלי למצוא את עצמך עם עוגן לא טוב. אתה צריך גם לקנות מכשיר בטן אם אתה מתחיל. אתה צריך לרכוש מכשיר בטן מוסמך UIAA, כפי שהם האפשרות הבטוחה ביותר.

ניתן לרכוש מכשירי בליי בנפרד. מכשירי שבירה ידניים ומוגנים משמשים לשליטה בחבל. התקנים ידניים משתמשים בחתיכת מתכת אחת, לולאה לחבל, ומחסנית מתכת הנקראת קרביינר. מכשירים אלה נוחים יותר למתחילים, כפי שהם קלים להאכלה ושימוש. אם אתה מתחיל, עדיף להשתמש בשייטים גדולים יותר עם מנגנון נעילת שער. עם זאת, אלה הם מרחיבים.

ציוד ההפלגה חייב להיות מתאים למשימה שלפנינו. טיפוס על צוקים דומה לזה של טיפוס על צוקים, אבל הטכניקה בשימוש שונה. מפרפר ינמיך את עצמו על ידי שימוש בחיכוך נגד החבל כדי להאט. זה נעשה בעזרתו של שותף לבטן. יש כמה סוגים של ציוד דרושים לצלילה. אתה צריך חבל, רתמה, קסדה, ורתמה.

מלבד חבלים, אתה צריך לרכוש מכשירים מיוחדים להורדת עצמך. אם אתה רוצה לקבל זרימת אדרנלין גבוהה יותר, תוודא שיש לך את הציוד המתאים. אתה יכול למצוא אותם בהרבה חנויות ספורט וחנויות בחוץ. אפשר למצוא אותם גם במתקני מפרש מיוחדים. הם נועדו לעזור לך לרדת במדרון התלול. הציוד צריך להיות עשוי מחומרים עמידים, שאינם ניזוקים בקלות.

מלבד החבל, אתה צריך לחבוש קסדה וכפפות כדי להגן על הידיים שלך משריפת חבל. קסדה חיונית גם כאשר היא מתפשטת כי היא תמנע מהראש להיפגע מהחבל. קסדה היא לא רק אמצעי זהירות, אלא גם תמנע פגיעה חמורה במקרה שתיפול או תפגע במשטח הסלע. אז אם אתה יוצא להרפתקה, תשקיע בקסדה טובה.