מה זה הצללה עם רשת?

רשתות צל משמשות בחקלאות וגננות למטרות שונות. הם עוזרים להפחית את שיעורי ההתאיידות ולשמר מים בצמח, דבר שחשוב לגידול ופיתוח צמחים. הם משמשים גם להגנה על צמחים מפני מזג אוויר חורפי ואביב קופא. הם גם יכולים לשפר את איכות המים של הצמחים ולהקל על הקציר. הרשתות עשויות מ ־ HDPE, חומר סינתטי העמיד בפני נזקי שמש וקרני UV.

רשת צל מפחיתה את הקרינה שהצמחים מקבלים, ובכך מפחיתה את לחץ המים על היבולים. הוא גם משפיע על הטמפרטורה והלחות היחסית, ומגביר את פיזור האור. דבר זה מסייע לצמחים לגדול בצורה מרוככת יותר ולהפיק יותר פרחים. כמה מחקרים מראים שהצללה יכולה להגדיל את פיזור האור בכ-50%. בנוסף להפחתת הסיכון לבצורת ולמתח מים, רשתות צל חשובות גם למערכות אגריוולטאיות, הכרוכות בגידול יבולים מתחת ללוחות פוטו-וולטאים.

הבנייה העמידה של רשתות צל מתאפשרת על ידי תוסף UV, הרכב חומר גלם מיוחד, ומאפיינים ארוגים. זה אומר שהם יכולים לשמש במשך שנים רבות. כתוצאה מכך, הם יעילים. סוגים רבים של רשתות צל זמינים, כולל אלה לשימוש חקלאי וצאן. בהתאם לעוצמת הגוון הדרושה, רשתות הצל יכולות גם להפחית את כמות האור הנכנסת לצמח ולהגן עליו מפני קרני אולטרה סגול.

השימוש ברשתות בצל יכול גם להגדיל את גודל הפירות ולתפוקה. בניסוי שדה באמצעות רשתות אדומות וכחולות, גודל פרי SGD והתפוקה גדל באופן משמעותי. רשתות אדומות וכחולות נטו להגדיל את גודל הפירות, בעוד שלרשתות אפורות ושחורות לא הייתה השפעה. בדומה לכך, רשתות לבנות הגדילו את תנובה וגודל הפירות ב-TRD וב-SGD.

רשתות בצל יכולות להיות עשויות ממגוון רחב של חומרים. חומרים אלה הם עמידים, קלים משקל, ויכולים להפחית את עוצמת השמש. בד בגוון ארוג ובד בגוון סרוג הם שני סוגים נפוצים, ושניהם מיוצבים על-סגול. להגנה נוספת, רבים ממוצרים אלה מעוצבים עם תכונות אנטי-חרקים כדי לעזור להגן על יבולים.